Brev:
Slik og søde sager
22. oktober 2012
Alder:
5 år, 2 mdr.
Slik og søde sager
Hej Helen.
Så har jeg lige brug for et input fra dig.
Carolina er jo efterhånden blevet 5 år (juli). Og som du jo har læst ud af mine tidligere breve, er vi ikke den typeforældre der giver vores børn slik, sodavand osv. i tide og utide.
Og C fik først slik da hun var omkring 3 år, ikke at hun blev ked af ikke at få det, hun fik bare en kiks eller agurk eller lign. når vi var ude.
Men hun er simpelthen blevet SÅ slik fikseret, hvis man kan kalde det, det.
Hver dag, når vi kommer hjem fra børnehave spørger hun hvad hun må få og altid er det samme svar, et æble, kiks, gulerod osv. indimellem får hun en is, især i sommer.
Når vi er ude, kan hun tømme en slikskål på ingen tid (hvis hun fik lov;-)) men hendes tanker er hele tiden om skålen(?)
To gange har vi prøvet bare at lade hende spise, bare for at se hvad der ville ske, og selvfølgelig fik hun rigtig ondt i maven, men det var glemt allerede den næste dag.
Hun får fredags slik hver fredag til disney sjov og hvor andre børn kan gemme og glemme deres pose i længere tid er hendes tom på ½ time, hun får lov til at få ml.10-15 stk.
Hun er ikke tyk (19 kg 114 cm) eller doven, så på den måde styrer vi det jo.
Men hvad kan det skyldes og kan vi gøre andet end det vi gør?
Kan det skyldes hun mangler et eller andet stof?
Vi håber du kan hjælpe for vi er lidt træt af altid at høre om slik og den slags;-)
Hilsen Charlotte.