Slik og søde sager

22. oktober 2012

Alder:
5 år, 2 mdr.

Slik og søde sager

Hej Helen.

Så har jeg lige brug for et input fra dig.

Carolina er jo efterhånden blevet 5 år (juli). Og som du jo har læst ud af mine tidligere breve, er vi ikke den typeforældre der giver vores børn slik, sodavand osv. i tide og utide.
Og C fik først slik da hun var omkring 3 år, ikke at hun blev ked af ikke at få det, hun fik bare en kiks eller agurk eller lign. når vi var ude.

Men hun er simpelthen blevet SÅ slik fikseret, hvis man kan kalde det, det.

Hver dag, når vi kommer hjem fra børnehave spørger hun hvad hun må få og altid er det samme svar, et æble, kiks, gulerod osv. indimellem får hun en is, især i sommer.

Når vi er ude, kan hun tømme en slikskål på ingen tid (hvis hun ...

Annonce

... fik lov;-)) men hendes tanker er hele tiden om skålen(?)
To gange har vi prøvet bare at lade hende spise, bare for at se hvad der ville ske, og selvfølgelig fik hun rigtig ondt i maven, men det var glemt allerede den næste dag.

Hun får fredags slik hver fredag til disney sjov og hvor andre børn kan gemme og glemme deres pose i længere tid er hendes tom på ½ time, hun får lov til at få ml.10-15 stk.

Hun er ikke tyk (19 kg 114 cm) eller doven, så på den måde styrer vi det jo.
Men hvad kan det skyldes og kan vi gøre andet end det vi gør?

Kan det skyldes hun mangler et eller andet stof?

Vi håber du kan hjælpe for vi er lidt træt af altid at høre om slik og den slags;-)

Hilsen Charlotte.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

28. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Udfordringer med opdragelse af 4 årig

Hej Helen Mit spørgsmål drejer sig om opdragelse - både generelt og...

20. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Ikke så robust 4,5 årig

Kære Helen. Vi er forældre til en søn på 4,5 og en datter på 2 år. Vores...

11. september 2023 | Renlighed | 5 år, 3 mdr.

Toiletproblemer

Hej, Jeg har tidligere skrevet omkring vores datters "lave stort" problem på...

14. august 2023 | Sovevaner | 4 år, 4 mdr.

Hvordan putter jeg to børn alene?

Hej Helen Jeg skriver for at høre om du har et godt råd. Vi har en dreng...

Annonce

Viden om børn:

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Babymassage

Babymassage er en systematisk blød og blid form for massage, som oprindeligt stammer fra Indien. Nogle børn nyder at få babymassage, hvor andre børn ikke bryder sig særlig meget om det.

De fleste forældre vil, uden at tænke over det, naturligt have lyst til at kærtegne og berøre deres lille barn. Følg din egen lyst til hvad du og barnet godt kan lide. Børn har bedst af at blive rørt på en måde, hvor det er barnets reaktioner og signaler der er styrende.

Børn har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder